Известие

Collapse
No announcement yet.

Да си боднеш малко допълнителни екстри

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да си боднеш малко допълнителни екстри

    Според мен да можеш да виждаш и следиш неща като температура на масло, вода, налягане на масло и прочее нещица е изключително важно и може да спести доста пари от един последващ ремонт.
    Затва реших да си забода датчици за темп на масло, вода и налягане на масълцето.
    Някой ще рече че тоя за водата е безмислен, щото вече има, но лично на мен 4 различни конзоли от тия дето са в купето ми дават разлики до 20-30 градуса......и това при един и същи сензор......
    Почнах естествено с най - важния - налягане на масло......щото температурата му в двгто може и да е повече от приятна, но налягането ако го няма могат да станат чудеса.....плюс това налягането му на празен ход е някаква индикация за това кога маслената помпа ще трябва да замине в пенсия......и още някой други неща който ако не са в подходящо състояние ще ви осигурят един приятен основен ремонт в най - лошия случай......
    Чух различни мнения за това къде да сложа сензора за налягането, вариант беше оригиналното място където е сегашния, но все пак реших да не махам стария, по добре да имам нещо като резервен вариант....затва избрах това място:



    Това е горния отвор който отива към масления филтър, мросто се маха шестограмния болт, и се навива датчика - замасява се директно, един кабел към уреда в купето, и един +.......
    Уреда в купето забих на това място, прежалих един въздуховод(и без това имам доста счупени) и си влезе на мястото му(с известни модификации) почти перфектно......


    На тоя етап не знам дали за температурния датчик на маслото намерих подходящото място, но засега ще си е там, като доизкосуря всичко по колата ще видя дали да го местя, аспуха е доста близо, макар че исках да видя какви отчитания дава при различните режими, и после ще увия около него ауспуха с термо лента да видя дали ще има промяна някаква.....иначе картер голям, ако не става там мога да си го дупча на воля.......отново 2 жички от него, както и при датчика за налягане......не съм намерил подходящо място за уреда в купето, но мисля че пепелника си заминава, и на негово място ще са на нещо като конзола, уредите за темп на масло и вода.....




    Датчика за темп на водата може да се каже че си има място даже на главата на двигателя, над термостата и към купето има шестограм дето като се отвие и си на някакви 5-6-7 санти от водната помпа, каква по добра циркулация и място.....




    Сите датчици излизат към 80-90 кинта с доставката от иБея..........
    Мнения и по особенно по добри идеи са силно желателни.....
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Освен да те похваля за ентусиазма, друго какво мога да кажа...
    Казваш 80-90лв е всичко, имаш предвид само датчиците по двг или и измервателните уреди?
    Като накичиш всичко тури някой снимка да видим крайния резултат.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
      Казваш 80-90лв е всичко, имаш предвид само датчиците по двг или и измервателните уреди?
      Като накичиш всичко тури някой снимка да видим крайния резултат.
      Е всичко.....айде 100 лв го кажи......паунда варира......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
        Според мен да можеш да виждаш и следиш неща като температура на масло, вода, налягане на масло и прочее нещица е изключително важно и може да спести доста пари от един последващ ремонт.
        Затва реших да си забода датчици за темп на масло, вода и налягане на масълцето.
        Някой ще рече че тоя за водата е безмислен, щото вече има, но лично на мен 4 различни конзоли от тия дето са в купето ми дават разлики до 20-30 градуса......и това при един и същи сензор......
        Почнах естествено с най - важния - налягане на масло......щото температурата му в двгто може и да е повече от приятна, но налягането ако го няма могат да станат чудеса.....плюс това налягането му на празен ход е някаква индикация за това кога маслената помпа ще трябва да замине в пенсия......и още някой други неща който ако не са в подходящо състояние ще ви осигурят един приятен основен ремонт в най - лошия случай......
        Чух различни мнения за това къде да сложа сензора за налягането, вариант беше оригиналното място където е сегашния, но все пак реших да не махам стария, по добре да имам нещо като резервен вариант....затва избрах това място:



        Това е горния отвор който отива към масления филтър, мросто се маха шестограмния болт, и се навива датчика - замасява се директно, един кабел към уреда в купето, и един +.......
        Уреда в купето забих на това място, прежалих един въздуховод(и без това имам доста счупени) и си влезе на мястото му(с известни модификации) почти перфектно......


        На тоя етап не знам дали за температурния датчик на маслото намерих подходящото място, но засега ще си е там, като доизкосуря всичко по колата ще видя дали да го местя, аспуха е доста близо, макар че исках да видя какви отчитания дава при различните режими, и после ще увия около него ауспуха с термо лента да видя дали ще има промяна някаква.....иначе картер голям, ако не става там мога да си го дупча на воля.......отново 2 жички от него, както и при датчика за налягане......не съм намерил подходящо място за уреда в купето, но мисля че пепелника си заминава, и на негово място ще са на нещо като конзола, уредите за темп на масло и вода.....




        Датчика за темп на водата може да се каже че си има място даже на главата на двигателя, над термостата и към купето има шестограм дето като се отвие и си на някакви 5-6-7 санти от водната помпа, каква по добра циркулация и място.....




        Сите датчици излизат към 80-90 кинта с доставката от иБея..........
        Мнения и по особенно по добри идеи са силно желателни.....
        Направил си го супер
        Много ми хареса
        Трепач е
        Ако си направил още подобрения сподели, моля те
        Екшън Мен - Чирпан
        Алфа Ромео 156 2.0 155 к.

        Comment


        • #5
          Добре е и на мен ми хареса, а като се поусъвършенствашможе и да монтираш, ще има клиенти
          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
          Нагоре по стълбата, която води надолу
          sigpic

          Comment


          • #6
            такива датчици не са ли нужни само на колите в наскар дето се карат на ръба на възможностите им?

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от k1lcone Покажи съобщение
              такива датчици не са ли нужни само на колите в наскар дето се карат на ръба на възможностите им?
              такива датчици си слага всеки който желае! Аз затова се кефя на 155-цата - тя си ги има! Отделно сега и един AFR ще сложа - подготвен е и с обикновената ламбда шава добре . Хубаво е според мен да се сложи и един датчик температура на изхоядщите газове - тя е доста показателна за смесите на колата в различи обороти. Мен лично ме кефят всякакви такива данни от мотора!!!

              Ники - поздравления!


              Даването на газ, води до пристрастяване!
              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
              Volvo V50 2.0D by RuBig

              Comment


              • #8
                Браво Колега! Ще ти бъда благодаен ако ми кажеш как мога да си монтирам на моята Алфичка уред за налягане и температура на маслото, че по-скоро и аз да се обзаведа така с уредчета
                Last edited by Lqnkata; d.m.y г., 23:16.
                Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Lqnkata Покажи съобщение
                  Браво Колега! Ще ти бъда благодаен ако ми кажеш как мога да си монтирам на моята Алфичка уред за налягане и температура на маслото, че по-скоро и аз да се обзаведа така с уредчета
                  Е можеш да си ги сложиш както са на снимките и описанието, можеш и да експериментираш нещо друго.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Ако е на колата за мъжко каране това са необходими датчици и приветствам,само ако е турбинирана има смисъл и от изходяща температура и AFR.В правилна посока работиш и дано да ти спестят окотване на мотора по пистите и да се изплатят

                    P.S. На кораво каране колко стига темп на маслото ?!
                    NESH
                    156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
                      P.S. На кораво каране колко стига темп на маслото ?!
                      Все още съм милостив към него......
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        Браво Ники ! Всеки един датчик има своето приложение и значение ! Поздрави за ентусязма !
                        Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                        159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                        NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                        Comment


                        • #13
                          Може да се направят с по модерни уреди и да дават и сигнализация .Например когата температурата на водата се покачи на 95-96 градуса уреда да издава звук или да ти гаси колата .При желание от страна на собственика на колата може да се монтират дублиращи уреди и да са по мързеливи няма смисъл да ги наблюдаваш а при преминаване на зададените стойности ще издават звуков и светлинен сигнал.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от коков Покажи съобщение
                            Може да се направят с по модерни уреди и да дават и сигнализация .Например когата температурата на водата се покачи на 95-96 градуса уреда да издава звук или да ти гаси колата .При желание от страна на собственика на колата може да се монтират дублиращи уреди и да са по мързеливи няма смисъл да ги наблюдаваш а при преминаване на зададените стойности ще издават звуков и светлинен сигнал.
                            Това при 100 градуса температура да ти гаси мотора направо му подписваш смъртната присъда. Както и на маслото. Най-правилно е когато загрее повече колата да се продължи да се кара на ниски обороти, висока предвака, за да се охлади. Или да се спре и да се остави мотора да работи на място докато перката изключи и мотора се охлади до 90 градуса.

                            Изгасиш ли го: кипва. За това винаги след състезание, гонки или прсто продължително пържене е хубаво да се остави колата да поработи известно време на място. Да се изциркулира маслото добре, както и охладителната течност.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              това решение си заслужава според мен
                              Attached Files
                              sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
                              ALFA ROMEO 2.0JTS ex
                              ALFA ROMEO Crosswagon Q4
                              Продавам Алфи на части!

                              Comment

                              Working...
                              X